вторник, 20 декабря 2011 г.

Урок української літератури



Фокша О.В. 
                студентка групи УА – 5
                                         Севастопольського міського
                                       гуманітарного університету

                           Науковий керівник:
                                      Попова Олена Анатоліївна

                                         Керівник від бази практики:
Сновида Ала Ярославівна

Урок проведено  16грудня 2011 року у 7-а класі гімназія №24

Конспект уроку української літератури

Тема уроку. Григір Тютюнник. «Климко». Втілення вселюдського добра й милосердя в образі Климка.
Мета уроку:
Допомогти учням засвоїти морально-етичні уроки повісті через образ головного героя; розвивати навички виділення й переказу найбільш вражаючих епізодів із твору, навички читання; виховувати кращі людські якості.
Тип урокуформування вмінь та навичок
Обладнання: комп’ютер, проектор, ілюстрації.
Основні методи і прийоми: робота з підручником, слово вчителя, бесіда, виразне читанняробота з ТЗН,.

Структурно-композиційна схема уроку
І. Організація класу на роботу
·        створення психологічного настрою;
·        перевірка готовності учнів до уроку;
·        створення емоційної атмосфери уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.      Кросворд
2.      Повідомлення теми і мети уроку
·         Слово вчителя
III. Формування вмінь та навичок
1.      Робота з підручником
·         Читання за ролями
·         Читання мовчки
·         Виразне читання
·         Бесіда
·         Читання за ролями
2.      Бесіда
3.      Робота зі статтею
·         Читання по черзі.
·         Слово вчителя
4.      Робота з презентацією
ІV.  Закріплення вивченого матеріалу
1.      Складання сенкану
V.   Визначення домашнього завдання,
VI. Підсумок уроку
·         Підсумкова бесіда
VIІ. Оцінювання

Хід уроку

І. Організація класу на роботу  (1 хв).
Привітання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.(6хв.)
1.      Кросворд.
Сьогоднішній урок я б хотіла розпочати з кросворду.
Запитання кросворду:
1)      Що направив на Климка чеський солдат?
2)      На що люди на майдані вимінювали свої речі?
3)      Кого запросив до себе жити Климко?
4)      Що бачив Климко у зморшках старого швеця?
5)      Що подарував швець Климку як земляку?
6)      Від кого рятував Климко дівчину на базарі?
2.      Повідомлення теми і мети уроку.
·         Слово вчителя
Як ви вважаєте, чому саме Климко в центрі кросворду? (Климко головний герой твору). Сьогодні ми зосередимось на особистості Климка і дізнаємось чим закінчилась його історія. Отже, відкрийте будь ласка зошити і запишіть число і тему уроку.
Шістнадцяте грудня.
Класна робота
Григір Тютюнник «Климко»
ІІІ. Формування вмінь ті навичок
(23хв.)
Давайте дізнаємось, що сталось з Климком після епізоду на базарі.
1.      Робота з підручником.
·         Читання за ролями (розділ V)
-            Отже, що сталося з Климком після епізоду на базарі? (Климко захворів і тітка Марина піклувалася про нього).
А що відбувалось у селі в цей час?
·         Читання мовчки
-          Уявіть що ж буде далі(Учні висловлюють свої припущення, щодо подальших подій).
·         Виразне читання
·         Бесіда
-       Чи знав Климко про ризик коли рушив у подорож за сіллю?(Климко знав, що може бути небезпечно, але не міг знати що станеться).
-       Рушив би він у подорож, якщо б знав про ризик? Чому?(Так, тому що він сміливий, здатний на самопожертву).
«Вже дома…» Отже ми можемо порадіти за нашого героя. Давайте дізнаємось чим скінчиться.
·         Читання за ролями (розділ VI)
2.      Бесіда
1)      Чому Климко крикнув тому чоловіку? (Він хотів рятувати чоловіка у формі)
2)      Як ви вважаєте , що то був за чоловік? (Військовополонений)
3)      Як ви вважаєте, чи пожертвував своїм життям Климко заради військовополоненого?(Так, Климко, не зважаючи на те, що його могли почути попередив його. )
4)      Чи даремна його жертва? (Ні не даремна, бо він рятував декілька життів).
-  Так, він рятував не одне життя, він приніс сіль, і тим рятував від голоду своїх друзів. Його загибель не даремна, але чому нам так боляче?(Загибель завжди біль).  Дійсно, це справжня трагедія.
5)      Чи годні ви, що вчинок Климка- вчинок героя?
6)      Відповісти на це запитання нам допоможе стаття на ст. 139 підручника «Я ніколи, нікому не казав неправди».
3.      Робота зі статтею
·         Читання по черзі.
·         Слово вчителя
Дуже важко. Коли гине герой книги. Особливо той, до якого проникли ся щирою симпатією. Але в тому й сила твору, що смерть Климка є перемогою над обставинами того часу. Климко залишиться жити назавжди. У серцях тих, хто його любив. І у наших з вами серцях.
Отже, давайте відзначимо, що ми вже знаємо про Климка.
4.      Робота з презентацією
(Учні дивлячись на ілюстрації до твору дають характеристику головного героя відповідно до заголовку слайду, підтверджують свої слова цитатами з твору)(Слайди 2-6)
Отже, тепер, коли ми зясували основні відомості про вчинки Климка, про його людські якості, чи можемо ми сказати, що Климко справжній герой? (Так, він робив сміливі і відважні вчинки, він жертвував своїм життям незважаючи не на що. Він може буди поряд із героями війни, що поли на полі бою. Він не отримає нагороду за свої вчинки, але зостанеться жити в памяті тих, кого він врятував.)
Ми усвідомили, що хлопець вашого віку, рятував ший стільки людей- це справжній герой.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу (10хв.)
І тепер я пропоную вам скласти сенкан до теми нашого уроку. Ви вже робили його раніше, але давайте пригадаємо.(Слайди 7-9)
1.                  Складання сенкану
(Учні дивлячись на слайди зясовують, що таке сенкан, як його написати)
Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
(Слайд 7)
Порядок написання: (Слайд 8)
1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок
Запропонований сенкан(приклад)(Слайд 9)
Климко
Відважний, щирий
Живе, допомагає, рятує
Маленький хлопчик- справжній герой
Герой
(Учні складають сенкан за планом, зачитують свої вірші).
V. Підсумок уроку (3хв.)
·                    Підсумкова бесіда.
-                     Як ви вважаєте, чи можлива поява такої особистості, як Климко, у нашому з вами нинішньому житті? З чим би він став боротись? (Учні висловлюють свої думки).
Отже, ми можемо сказати, що Климко справжній герой. Він не менш гідний ніж солдати. Він – солдат без зброї, бо він теж боровся з ворогом, як вмів. Він не отримає орденів, як солдати, але він назавжди зостанеться в серцях тих, хто його любим. І в наших з вами серцях, бо ми відчули трагедію цього хлопчика, бо ми теж полюби бил його.

VI. Домашнє завдання(1хв.)
Вивчити напам’ять абзац з найвражаючого епізоду з твору.
VII. Оцінювання.(1хв.)

ДОДАТОК А
оформлення дошки

Шістнадцяте грудня грудня.
Класна робота
Григір Тютюнник «Климко»

ДОДАТОК Б
Слайди презентації


ДОДАТОК В
Оформлення сторінки учнівського зошита


Шістнадцяте грудня грудня.
Класна робота
Григір Тютюнник «Климко»

Сенкан
Климко
Відважний, щирий
Живе, допомагає, рятує
Маленький хлопчик- справжній герой
Герой

1 комментарий:

  1. Не "робота з підручником", "робота з презентацією", а "робота над текстом художнього твору", "робота над мовою твору", "характеристика образу" тощо.

    ОтветитьУдалить