ЗВІТ ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
студентки 5 курсу, групи УА
Фокша Олени Вячеславівни
Практику проходила у 7- А класі, в українській гімназії № 24
з 28. 11 до 18. 12 2011 р.
Груповий керівник Попова Олена Анатоліївна
Керівник від бази практики Сновида Аля Ярославівна
1. Кількісні результати педагогічної практики
Відвідано 12 уроків учителів ( з них 6 мови, 6 літератури)
Проведено 12 уроків ( з них 6 мови, 6 літератури)
Відвідано 1 позакласний захід
Підготовлено 1 позакласний захід
2. Зміст та характеристика навчально-виховної роботи студента під час практики.
Педагогічну практику проходила у 24-й українській гімназії м. Севастополя. У школі було створено всі умови для проходження педагогічної практики. Більшість вчителів української мови й літератури мають стаж роботи більше десяти років, і також високу фахову й методичну підготовку. Шкільний кабінет української мови і літератури обладнаний технічними засобами навчання, а саме мультимедійним проектором, комп’ютером. Клас забезпечений наочними посібниками, науковою, навчальною та методичною літературою. Протягом усього перебування в школі я мала змогу отримувати консультації від учителя. Під час практики я провела 12 уроків. Усі уроки були обговорені з учителем. Ефективність уроку визначається якістю підготовки до нього вчителя. Це розробка уроку, його моделювання, яка полягає у цілепокладанні, відбору змісту навчального матеріалу, вибору методів навчання, проведення інструктажу з виконання домашнього завдання і багато чого іншого.
При підготовці я керувалася такими принципами, як визначання навчально-виховних завдань цілої теми. Необхідно продумати, які з них будуть вирішуватися на даному уроці, що головне в матеріалі уроку. Також, необхідно ретельно продумати методичні завдання підручника та можливого поєднання теми з завданнями уроку. Вирішити, які вміння та навички будуть відпрацьовуватися на даному уроці. Не забути про міжпредметні зв'язки, про основні знання, які є стрижневими в даному курсі.
Протягом трьох тижнів ми опрацьовували прислівник. При вивченні даного розділу, учні засвоїли, матеріал з теми прислівник як частина мови; морфологічні ознаки прислівника, його синтаксичну роль; ступені порівняння прислівників; знаходити прислівники в реченні; розбирати прислівник як частину мови.
3. Найтиповіші помилки, найбільші труднощі у навчально-виховній роботі
В ході проведення практики я зіткнулася з такими труднощами як бідний лексикон. Найтиповіші помилки були в моєму мовленні.
При плануванні плану конспекту зіткнулася з такою проблемою як протиставлення творчості і програмно методичної дисципліни. По перше головною проблемою - є проблема розвитку творчих здібностей учнів. Сьогодні від кожного учня ми хочемо побачити ініціативу у навчанні, творчу активну особистість. Але для того, щоб розвивати творчу особистість, ми повинні створити творчі умови. Адже творча активність розвивається в процесі діяльності, яка має творчий характер, яка змушує учнів пізнавати і дивуватися, знаходити рішення в нестандартних ситуаціях. Іноді при плануванні уроку не завжди була можливість використати інтерактивні методи навчання, тому що більшість часу треба було приділити вивченню нового матеріалу і його закріпленню.
Зіткнулася з такою проблемою як слабкий розвиток групових форм навчання.
Організувати ефективну роботу в малих групах – це завжди важко і підготовка займає багато часу. Якщо вчитель дуже рідко використовує таку форму, то це природно, що в учнів не виробляються навички співпрацювати в групі, взаємодіяти один з одним і вирішувати колективно поставлені вчителем задачі. Але, якщо використовувати таку форму роботи, то активність учнів збільшується. Відомо, що учням буває психологічно складно звертатись за поясненням до вчителя і набагато простіше — до ровесників. В цій роботі слабкі учні виконують за обсягом будь-яких вправ на 20—30% більше, ніж у фронтальній роботі. Групова форма роботи сприяє також організації більш ритмічної діяльності кожного учня.
Прослідковувалась іноді пасивна позиція невеликої частини школярів в навчальному процесі, незважаючи на те, що на уроці використовувалися інтерактивні методи навчання і творчий підхід.
Особисті досягнення. Методичні творчі знахідки , відкриття, нестандартні рішення.
При проходженні практики в школі, головною метою для мене було отримання навичок у навчанні інших людей, навчитись володіти аудиторією, орієнтуватись в будь-яких ситуаціях, які виникають в процесі спілкування з учнями, а також навчитись викладати матеріал цікаво, застосовуючи різноманітні прийоми і методи навчання. Вчитель повинен робити все , щоб учні не "засинали" на заняттях, тобто повинен застосовувати активні методи навчання, а потім оцінювати знання, і якщо потрібно-виправляти і доповнювати. Необхідно також приділяти увагу самостійній роботі учнів.
У моєму випадку, мені пощастило, тому що у кабінеті був проектор. Використання презентацій більш концентрує увагу учнів, ніж просто малювання на дошці і також це підвищує їх активність і пізнавальний інтерес на уроці. Також поділ класу на малі групи – це теж один з варіантів підвищення пізнавальної активності, адже тісна співпраця і виконання завдань колективно дає позитивний результат, навіть проявляється активність тих учнів, які в загалі не працюють. Також на уроках літератури використання такого методу як «асоціативний кущ». Він сприяє розвитку логічного мислення творчої уяви школярів. Цей метод можна використовувати під час вивчення будь – якої теми. Взагалі використання ігрових технологій на уроках української мови і літератури сприяє розвитку творчих здібностей учнів. Найчастіше я використовувала такі технології як, кросворди, «асоціативний кущ», сенкан тощо.
Загальні висновки. Чого навчилися на практиці, які виявили прогалини.
Практика дала мені можливість отримати навички у навчанні інших людей, навчитися володіти аудиторією, створювати і планувати уроки різних типів з української мови і літератури, перевіряти різні види письмових робіт, оцінювати та аналізувати їх, планувати роботу з розвитку мови, працювати над наочністю у класі, виготовляти дидактичний матеріал для уроків, організовувати позакласну роботу. Педагогічна практика поглибила, закріпила знання з фахових і психолого - педагогічних дисциплін, здобуті в інституті, та дала змогу застосувати їх на практиці. Дала змогу відповідно до знань з педагогіки, психології й фізіології проводити навчально-виховну роботу з дітьми середнього шкільного віку. Показала функції класного керівника й дала змогу випробувати себе в них.
Пункти 3 та 4 - МОЛОДЕЦЬ!
ОтветитьУдалить